Josh Freese: drummer en marketingbrein

Nieuwe solo-cd verschijnt met bizarre extra's

Artist news 01-04-2009 11:15

Zijn vaardigheden als drummer brachten Josh Freese achter de drumkit bij grote bands als Nine Inch Nails, Guns n' Roses en A Perfect Circle, maar nu blijkt Josh ook bijzonder marketingtalent te hebben. De muzikant bedacht extreme limited-edition packages met bizarre extra's voor zijn nieuwe solo-cd 'Since 1972'.

Je kunt een los nummer gratis downloaden en voor $7 schaf je het complete album aan. Tot zover niets nieuws onder de zon. Maar naarmate de prijs stijgt, nemen de extra's extreme vormen aan.

Voor $250 (beperkt tot een oplage van 25 exemplaren), krijg je de cd en kun je lunchen met Josh Freese.

De limited edition van $20.000 (slechts één exemplaar) bestaat uit een gesigneerde cd/dvd en je mag met Josh, Tool-zanger Maynard James Keenan en Mark Mothersbaugh van Devo een partijtje minigolfen. Na afloop zet Josh je persoonlijk af. Alles wordt gefilmd en op YouTube gezet.

Een overzicht van alle gelimiteerde uitgaven met bijbehorende extra's, inclusief die van $75.000, vind je op joshfreese.com.

'Since 1972' is vanaf 24 maart digitaal te koop en verschijnt op 14 april als cd.

Met uitzondering van enkele gitaarsolo's neemt Josh alle instrumenten en vocalen voor zijn rekening.
zoeken
zoeken