Tony Verderosa in TWIX commercial

Artist news 01-05-2003 23:48

Mars heeft het helemaal begrepen! Voor de nieuwe commercials gebruikt het bedrijf slagwerkers om hun producten te promoten.

Voor de nieuwe "It's All In The Mix" campagne heeft Mars voor televisiereclames drie slagwerkers ingehuurd. Naast Verderosa zijn ook Rahzel 'The human beatbox' (o.a. The Roots) en drum n' bass DJ Rap gecontracteerd voor de campagne. Verderosa is bijzonder goed thuis in de electronische drums en mag dit laten horen in de reclames die hij inspeelt.

De commercials duren ieder 15 seconden en zijn onder regie van Phil Atwell van November Films in Los Angeles gemaakt.
De clips hebben de intentie om de 'persoonlijke spontane artistieke visie' van de rhythm masters te vangen. De uiteindelijke clips heeft Michael Schwartz van Breathe Editing van een eind-edit voorzien.

Yamaha wil met deze presentatie laten zien dat zij het "live sample triggering and electronic drumming" volledig in haar producten beheerst. Verderosa gebruikte de Yamaha DTXTREME II Electronic Percussion System, RS7000 Music Production Studio, S80 Synthesizer Controller, Beech Custom Absolute Drums, Motif Rack, 02R and 03D Yamaha digitale mixers, en een vintage MU100R Tone Generator.

Hoe leuk en anders dit voor Verderosa is, laat hij weten in de mooie afsluiter:

"I thought I was getting a call to score a commercial or something," zegt Verderosa, "but they actually wanted me to play live on camera and be one of the new TWIX spots. As an independent artist, this is the kind of phone call you only dream about. It doesn't get any better."
zoeken
zoeken