In Slagwerkkrant 152 kun je een interview lezen met Dirk Bruinenberg. Deze Nederlandse rockdrummer was de vervanger van Ed Warby bij Elegy en speelde daarna tientallen metalalbums in (van onder meer Kamelot, Ian Parry’s Consortium Project en Adagio). Het interview vond plaats in de Rotterdamse Excess Studio, tijdens opnamen van het nieuwe album van de band Dial.
"Met de editing hou ik me niet zo bezig... Mocht ik aanwezig zijn, dan luister ik wel altijd naar het eindresultaat., maar ik heb absoluut geen geduld om het zelf te doen. Wat schaven betreft.....Ik heb het idee dat dat aan de eisen van de producer ligt. Hans Pieters van Excess doet dat altijd minimaal. Hij heeft liever dat je het goed inspeelt. Dennis Ward, met wie ik gewerkt heb bij Adagio, doet het extreem. Ondanks dat je de partijen goed speelt, wordt alles toch grondig geëdit en schoongemaakt. Een goed voorbeeld daarvan is Adagio’s Underworld. Zonder twijfel het moeilijkste album dat ik gedaan heb, maar door de edits klink ik als een echte held...haha
Je wilt natuurlijk dat de cd die je maakt zo goed mogelijk klinkt, dus als het gaat om het eindresultaat, vind ik het wel belangrijk. Opnamen blijven natuurlijk altijd een tijdsopname, en als je net een slechte dag hebt, is het een fijn hulpmiddel. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je het daarna live goed neerzet. Dat vind ik dan wel weer een uitdaging.
Voor zover ik me kan herinneren is er nog nooit vervelend geknipt in mijn partijen. Ik bemoei me sowieso niet met de softwarekant van de zaak; dat vind ik allemaal hocus pocus. Geef mij maar een paar trommels waar ik mijn agressie op kan botvieren... Dat maakt mij veel gelukkiger."