Drummer Igor Hobus en de andere Heideroosjes hebben in samenwerking met Youth Incentives een eigen condoomlijn ontworpen. Youth Incentives is het internationale programma van de Rutgers Nisso Groep dat gericht is op jongeren en seksualiteit. De 10.000 condooms zijn gemaakt om de concerttour Battle Of The Sexes onder de aandacht te brengen.
"Tijdens deze tour laten we op een ludieke manier zien dat vrouwen en mannen even hard rocken."
In de aanloop naar de tour worden onder meer 5000 gratis cd’s weggegeven via platenwinkels en bij concerten. De gratis cd bevat van iedere band een aantal nummers.
Youth Incentives
Heideroosjes vraagt tijdens de Battle of the Sexes-tour aandacht voor het werk van Youth Incentives, dat de seksuele gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen wereldwijd wil bevorderen. Veel meiden kunnen bijvoorbeeld niet kiezen met wie ze trouwen, met wie en wanneer ze seks hebben en óf ze kinderen willen en hoeveel. Daarnaast veroorzaken seksueel geweld, dwang en slechte toegang tot seksuele gezondheidszorg en anticonceptie grote problemen. Thirza Bronner van Youth Incentives vertelt:
"Complicaties bij zwangerschap zijn nog steeds doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen en meisjes in ontwikkelingslanden en veel meer meisjes dan jongens raken geïnfecteerd met HIV."
Gelijkwaardig
De Heideroosjes spelen vrijdag 17 augustus om 15.00 uur in de Alpha-tent op Lowlands. De data voor de Battle Of The Sexes-tour zijn also volgt:
Volgens Roelofs betekent de Battle of the Sexes niet dat je tégen elkaar vecht, maar juist sámen vecht gelijkwaardige seksuele relaties: