Dekselse marketeers behagen muziekliefhebbers

Muzieknieuws 26-04-2004 15:34

De Verenigde Staten lopen vaak voorop als het gaat om nieuwe trends. De laatste 'hit' is het promoten van muziek door CD's en DVD's op het deksel van een drinkbeker bij te sluiten. Simpel, maar onweerstaanbaar voor muziekliefhebbers.

Het bedrijf LidRock is de initiatiefnemer. In bioscopen en fastfoodrestaurants kan de consument vaak drankjes kopen in een grote beker met deksel.

LidRock heeft nu op deksels mini-CD’s en -DVD’s geplaatst met daarop software naar keuze, aldus Muziek en Beeld. Daarbij gaat het ondermeer om (samples van) muzieknummers en bioscooptrailers.

Op het moment zijn er deksel-CD’s verkrijgbaar met daarop Elvis, 3 Doors Down, Busted, Avril Lavigne en Pharell Williams (Neptunes, N.E.R.D.).

Jaarlijks worden in de Verenigde Staten ongeveer 21 miljoen drinkbekers met deksel verkocht. Bekers met zo'n bijzondere deksel zijn in Nederland nog niet gesignaleerd.

zoeken
zoeken