Popscriptie Prijs 2006 naar Mascha Bekker

"What motivates consumers to download music legally?"

Muzieknieuws 22-01-2007 21:39

Mascha Bekker, student aan de Universiteit Maastricht, afstudeerrichting International Business, heeft de Popscriptie Prijs 2006 gewonnen.

De prijs, een bedrag van € 500, werd vanmiddag uitgereikt in zaal Fantasio van het Nationaal Pop Instituut (NPI).

De scriptie van Bekker heeft als onderwerp: "What motivates consumers to download music legally?" In het juryrapport staat onder meer:
"Een scriptie met een originele en interessante probleemstelling. (...) Fundamenteel interessant met het oog op toekomstige marketingtechnieken. Goed opgezet met een evenwichtige literatuurstudie en degelijk statistisch onderzoek."

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Jan van der Plas (docent Fontys Rockacademie, redacteur Oor), Leenke Ripmeester (wetenschappelijk medewerker Universiteit van Amsterdam), Tom Engelshoven (redacteur Oor, winnaar Pop Pers Prijs) en Tom ter Bogt (bijzonder hoogleraar popmuziek Universiteit van Utrecht).

De Popscriptie Prijs is een initiatief van het Nationaal Pop Instituut om wetenschappelijk onderzoek naar popmuziek in al zijn facetten te stimuleren. Het is de vijfde keer dat de jaarlijkse prijs is uitgereikt.

Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Otto Wichers (Universiteit van Amsterdam) en Arjan de Mooij (Hogeschool InHolland in Haarlem).

De winnende scriptie en alle andere inzendingen zijn in te zien in de Mediatheek van het Nationaal Pop Instituut in Amsterdam.

Vorig jaar won Eller van Buuren de Popscriptie prijs. Zie daarvoor ook dit nieuwsbericht.

zoeken
zoeken