MTV start Urge als concurrent van iTunes

Muzieknieuws 16-05-2006 14:25

Muziekzender MTV begeeft zich morgen, woensdag 17 mei 2006, op de markt voor online muziek.

Vanaf die dag biedt MTV twee miljoen liedjes aan via zijn nieuwe online muziekwinkel Urge. Daarmee gaat de zender de directe concurrentie aan met iTunes van Apple.

Consumenten kunnen de muziekbestanden op zo'n honderd verschillende mp3-spelers afspelen, maar niet op de populaire iPod van Apple.

Van Toffler, directeur van MTV Networks vertelt dat Urge zich richt op "de mensen die geen iPod hebben". Urge is ontwikkeld door Microsoft en wordt geïntegreerd in de Windows Media Player.

Een los nummer bij Urge kost 99 dollarcent, evenveel als bij iTunes. MTV hoopt vooral klanten te trekken door een abonnement aan te bieden. Voor een vast bedrag per maand kunnen ze onbeperkt muziek downloaden. In de iTunes-winkel kan dat nog niet.

Toplabels als Sony BMG en Warner Music ondersteunen de service van Urge. Daarmee komt muziek van supersterren als Alicia Keys, Coldplay, Christina Aguilera en N.E.R.D. ook als download beschikbaar.
zoeken
zoeken